Jdi na obsah Jdi na menu

9. 11. 2019

2019_10_25-27 - Rumunsko na otočku

Tak je před námi asi poslední teplý víkend - takže je jasné, že doma sedět nebudu…. Volil jsme mezi Chorvatskem (jeli tam i Marťa  s Krmičem) a nebo úplně sám do Rumunských hor…. Nakonec jsem se rozhodl pro zajímavější trasu a to projet kus rumunských hor, které jsme v září vynechali, proskákat znovu Transalpinu…

Ráno vylízám z postele dost pozdě…. Poslední dny se necítím úplně ve své kůži a tak prostě nic nehrotím a do ničeho se nenutím… Vyrážím tedy s dvěma věcma - nic moc stav a asi 3 hodinové zpoždění… No co už… snad se mi povede dojet alespoň do Rumunska, když už ne dále do hor…

Vyjíždím až v 10:30 - ale udělal jsme dobře, že jsem to nehrotil hned v 7 ráno… Cesta ubíhá po Slovenské dálnici dobře, mastím, co se dá… pak sjíždím za Košicemi na Trebišov, změří mně policajti, asi domů dorazí nějaké psaní, ikdyž jsem se to snažil zbrzdit…

Pak hroznýma prdelema v Maďarsku a za úplné tmy jedu po rozbitých cestách a nakonec konečně  dojíždím na Rumunské hranice… Tady další zdržení… a je jasné, že budu hledat ubytování vlastně skoro hned… protože toho mám dost, klepu se jak drahej pes a byla by škoda to nevidět za denního světla… no ty 3 hodiny mi prostě chybí…. No maximálně to doženu cestou z Rumunska domů - prostě přijedu v noci po dálnici :-) .

Ubytování nacházím v Satu Mare za 110 LEI… docela velký pokoj, bar, ale bez restaurace… no co už…. Mám z čeho žít, bez večeře přežiju… ráno si někde něco koupím :-D .

A poznámka - jak tak stojím u krajnice a hledám nocleh - zastaví u mne  nějaký babetista a ptá se, jestli mám nějaký problém a jestli nepotřebuji pomoct… Po mém: No, thank you, mi popřál ať se mi daří a ať se mi tady líbí… A mluvil anglicky výrazně líp, jak já… Což vlastně není žádný problém…

Naplánoval jsem trasu na zítřek - cca 600 km v kopcích, tak uvidíme, jak to půjde… a tentokrát jsem vyměkl a šotoliny a nezpevněné cesty jsem vynechal… Jako našel jsem hooodně zajímavé cesty, ale tím, jak mám zpoždění a jsem sám, tak se do toho pouštět nebudu…

Dám si panáka slivovice, nebo raději 3 a jdu spát… Snad mi bude zítra líp…

Dnes protrápených 583 km

26.10.

Ráno vstávám na budíka… Včera ke snídani banán, večer slivovice… dneska ke snídani banán a druhý si nechám na případný oběd…

Ráno vyjíždím ještě za tmy před východem slunce… je třeba něco nahnat ze včerejší ztráty… po necelé hodině vylezlo slunko . A nad tou rovinnou plackou to byl zajímavý pohled… asi skoro hodinu bylo úplně rudé… pokračuji dále na severovýchod, k ukrajinským hranicím, kolem kterých jedu docela dlouho.. Pak se stáčím na jih na Cavnič… cesta je super - jen mám pocit, že motorka neskutečně plave… pak už to nedám a zastavuju na pumpě - tlak v gumách je o dost nižší… hlavně zadek.. A zjišťuji, že některou mnou navštívená díra včera večer udělalo svou práci - ohnutý ráfek…. Předek taky uchází… takže cestou zastavují co 50-100 km a dofukuju… no to bude den…. Asi 5x mi to parádně uklouzlo…. Bez zastávek na dofouknutí to prostě nedám… Odpoledne už chci koupit mlíko do gumy - ale bohužel se nedaří… takže až skoro za tmy nacházím konečně pumpu, kde za 120 Kč kupuju - a pro jistotu 2 kusy - i na předek i na zadek… Aplikují, foukám a za tmy dorážím kamsi na ubytování… PO dnešní snídani - banán - jsem si tak trochu myslel, že když najdu ubytko s restaurací, že si dám něco k jídlu… Ale pro změnu opět kuchyně zavřená.. Co už… Stejně jsem neměl hlad… Dám si o dva panáky slivovice více a je po jídle….

Jinak cesty paráda.. Moc hezké úseky, už se těším, až tady pojedu na nových gumách… Tyhle staré mi mizí před očima… Takže začínám přemýšlet nad ústupovou variantou - hned ráno na dálnici a domů…. Z těch hor mám trochu obavu… Ale uvidím až ráno, jestli gumy drží… No dál už o moc být nemohu - jsem před Brašovem :-)

Dnes se spoustou zastávek na pumpách 628 km

27.10.

Ráno vstávám hodně brzy… Posnídám druhý banán, který jsem měl na cestu, dobalím a za tmy ráno v 5 vyrážím… Tma je půl bídy.. Teplota je 3 stupně. Po asi 3 km vjíždím do mlhy .. A to je teprve ta správná výzva.. Viditelnost 25-50 metrů, a to vlhko - to je prostě paráda.. Takže pomalu, opatrně a hlavně se rozhodnout, kudy a jak vlastně pojedu… Gumy drží - to je fpoho.. Zadní je ale dost sjetá, přemýšlím o risku a dodržet původní plán…. Koukám na předpovědi počasí pro různé oblasti.. A je rozhodnuto… Loučím se s variantou hory a pádím k domovu.. Mlhy se mají rozpouštět až někdy kolem jedenácté…  Teplota se zvedá až odpoledne… Ušetřím cca 550 km.. A dost času… Takže vyrážím na Sibiu… Vykosil jsem jako prase, hadry z venku mokré (ještě že to nepustí vodu dovnitř), vyhřívané hefty jedou na 100% a i tak mi brní palce a konečky prstů… Rukavice jsou, i když neprší, durch… To vlhko s tou zimou je fakt peklo… Jak odjíždím ze Sibiu, jsou místa, kde se mlha na chviličku umoudří, a tak koukám po okolních kopcích - nejsou.. Komplet všechno v mlze.. Pro jistotu to ještě kontroluju na mobilu, jak to vypadá s počasím - a vypadá to, že volba byla správná…

V jednom místě - příjezd do obce skrze horizont najednou asi 30 cm ode mne nějaký tmavý flek…. Za zlomek vteřiny rána do helmy, až mi odlitla hlava a v helmě v uších strašný pískot… Právě jsem asi srazil orla… Nebo poštolku… No asi to byla jen nějaká Vrána a nebo havran… Ale rána fakt šílená…. Celý den jsem pak v hele cítil nějaký zápach - a to jsem se to snažil umýt… Naštěstí jsem stihl sklopit hlavu, takže většina šla do helmy a ne do plexi - Bo jinak nevím, jak bych dojel domu…

Fičím k domovu nejrychlejší trasou - Szeged, Budapest, Bratislava, Brno, Kopr…  Touto cestou jsem jel i v září - ale naopak… Je to sice pekelných 1210 km, ale časově nejlepší varianta… Odpoledne už se otepluje a je líp…. Svítí slunko ale všechno je v takovém divném oparu…
Ale peklo mně teprve čeká… Budapest… Tam jsem ztratil 1:40 hodiny…. Zácpa… ve zúžení několik nepojízdných aut… těch asi 6 km jedu fakt 1:45 h - snažím se kličkovat mezi autama, ale ti šoféři jsou fakt jelita.. Naštěstí ne všichni… Ale  asi nejhorší byli Vídeňáci a pak zakomplexovaní blbečkové v malých autech, jako je Mazda 2, Micra apod.. Ti prostě neuhnou ani náhodou… za chvilku mně dojeli 2 motorky - bez kufrů, takže těm se kličkovalo výrazně lépe….
ale přežil jsem a dál už to mastím co to jde… Do Gyoru dojíždím už za tmy a zase se ochlazuje.. No nic - Hurvajz bude muset podat maximální výkon - moc ho nešetřím…
Ale daří a v 20:00 tankuju v Kopru zase do plna a mohu říci - splněno…

Dnes 1210 km

Zhodnocení:

Severní část Rumunska mně mile překvapila - a nejen cestami a přírodou.. Hodně se tam mísí kultury a vliv pravoslaví tam je hodně znát…. A pak dále masivem na jih zase prima cesty… Nějak se mi to Rumunsko začíná líbit víc a víc.. A ty prachy z EU jsou tady hodně znát..
Jo a tento výlet jsem se rozhodl nefotit. Nemám ani jednu fotku… Budu se tady ještě muset vrátit :-)

Celkem najeto: 2420 km

Celkem jsem spotřeboval cca 100 litrů (natankoval jsem 98,63 litrů, ale nevyjížděl jsem s plnou a tankoval jsem po asi 30 km)