Jdi na obsah Jdi na menu
 


1. 7. 2019

2019_06_23-29 - MOTO Dolomity, Alpy - AT, IT, SUI

 

Domluva na "jarní" cestování po Evropě byla vlastně docela krátká… Za pár dní bylo jasno… JEDEME… Stačilo jen vymyslet trasu na týden… Bo čas… A já tím, že ještě v sobotu jdu na oslavu narozenin babičky - bylo jasno…

 

23.6.2019 neděle

Vyrážíme v neděli ráno v šest… Po dálnici na Vídeň… Za Olomoucí  první déšť… Prostějov - Judas bere Nepromok… Déšť, liják, slejvák… V Břeclavi si Nepromok (vrchní díl) dávám i já… Dobrá volba… Za chvíli se z deště stává slejvák… Pak trochu poleví, ale musíme zastavit… ten liják mi totálně předělal navigaci do úplně jiných míst... Zastávka na odpočívadle… Ladím trasu a začne kapat… Takže obléct a jede se… Za asi 5 minut musíme hodně zvolnit, protože na dálnici je asi 5 cm stojaté vody, není nic vidět… To se nedá v tomhle jet dalších několik hodin - volím únikovou variantu - uhýbám z A2 na S6 a byla to dobrá volba… Za asi hodinu přestává pršet… Takže asi skoro 6 hodin jízdy dešti… SUPER. Judas je durch… I v nepromoku… Já naštěstí ne… Kalhoty drží super… wink Na rukou mám "varhánky, jako bych strávil celý den v bazénu….

Jedeme směr Klagenfurt, některé (já to nejsem) už začíná trápit hlad… Žádný rozumný podnik k jídlu jsem cestou  nenašel, tak jedeme dále… Směr Bled a Bohinjske jezero… Hlad byl silnější, takže zastávka na špagety v restauraci a úžasnou cestou jihem od Triglavu… Náš další cíl měl být Mangart… Navigace hlásí - není to možné… Jenže my nepolevujeme  a jedem… Stojíme asi 1km pod nejvyšším bodem… Bo sníh.. Letos už podruhé nemůžeme dojet tam kam chceme kvůli sněhu… Ale i tak byl výjezd  a následný sjezd úžasný… Až na toho debila Poláka, který jel v protisměru a já brzdil i očima…. Nechybělo moc…

Pak jsme začali dole hledat, kde budeme spát.. Přímo na hranicích se nám to moc nelíbilo, tak jsme jeli hledat dál… Další, co jsme našli, bylo taky úplně na hovno, tak jsme mě skončili v Tarvisiu za 100 €.. Se snídaní…ale asi nejlevnější a dostupné…

Dáváme pivko a vínko, hruškovici, kecáme a plánujeme cestu dále… Zítra prdelama a Sella Ronda… A pak sa uvidí winklaugh.

Motorky šlapou, věcí už jsou snad suché, a zase jsem smrdutý motorkář… Ikdyž bunda byla vypraná-po dnešku jako by se nestalo…

Shrnutí… 828 km ve většině v dešti a lijáku… 14 hodin na motorce včetně krátkých přestávek - nejdelší byl oběd u Bohinje - cca 40 minut…Zažili jsme skoro všechno… A jak furt říkám - zážitky nemusí být pozitivní…. Důležité je, aby byly dostatečně intenzivní… A to se dnes zase povedlo.. Jen s tím že byly i pozitivní laughwink


Je 1:00 - jde se chrnět.. 

Celkem: 828 km

Čas jízdy: 10:30

Průměrná rychlost 77,44 km/h

Nejvyšší bod 1831 m.n.m

 

24.6.2019 pondělí

Vypadá to, že jsme dosušili všechny věci a po střídmé snídani vyrážíme dále… Ale místy hroznýma prdelema… Ani jsem nečekal a netušil, kudy pojedeme, a čím nás ta navigace překvapí… Dojeli jsme k místu, kde měl být most… Nebyl… Po šotolině jsme našli jiný průjezd skrze řeku a koryto… Zdržení jen 20 minut…. Pak hezkým sedlem dále na sever… Čekalo nás jedno sedlo (Passo del Cason di Lanza), které bylo už 3x zavřené… A letos znovu angry. Takže hledání ústupové varianty… Buď severem přes Nassfeld a zpátky do Itálie a nebo jihem… Volba množství zatáček byla jasná…. Nassfeld (ikdyž vlastně celou tu trasu jedu už po několikáté, je furt hezká :-) )… Další hodina navíc…. A pak jupí znovu na na Monte Zoncolan… Zase paráda… Nahání nás tam Shiroko, ale nedal to… Byli jsme lepší… Ikdyž prý jezdil některé vracečky skoro smykem, neměl na nás… Výhled z vrcholu zase paráda… A cesta dolů zase adrenalin… Poslední asi kilometr mi přestala fungovat zadní brzda - normálně jsem ji uvařil… Nebrzdila vůbec… Po vychladnutí a napumpování se zase chytla… Naštěstí… Ale horší zjištění bylo, že i přední brzdě se nějak moc nechce… Ale po asi 10 km volné jízdy se vše zlepšilo a my mohli pokračovat v našem tempu dále bez obav… Pak dalšíma prdelema na Sauris… Vyhlídnutá trasa…. Dole jsme četli něco o uzavírce… Ale pochopili jsme to tak, že jen v noci.., a bylo to tak… SUPER výjezd, spousta tunelu ve skále… SUPER zážitek… Na vrcholu super pocit z pohledu na přehradu a následně dolů do kaňonu… Po kochačce jsme jeli dále… Potkáváme několik motorkářů a ti nám ukazují, že se máme otočit, že to je neprůjezdné… Nedáme na ně a po asi 20 km si říkám, že jsou asi blázni…. Ale ouha… Pak nás skutečně zastavuje zavřená cesta… Musíme zpátky…. Další hodina navíc… Ale zase jsme jeli jiné sedlo, které bylo úžasné… Rychlé…. Zase adrenalin stříká…. Pak už klasika na Cortinu, passo Falzerego a do Arabby…

Takže jsme ztratili asi 2 hodiny jenom kvůli objižďkám… Tzn - nestihneme projet co jsme chtěli… Nu což… Selu dáme zítra…..

Ubytování jsme zvolili opět v Pension Sport, na oběd a večeří zároveň v jednom chodu jdeme do Pizzerie u kostela, vínko, pokec, plánování… A to plánování se moc nedaří, takže objedeme Sellu a na kafi v Arabbe budeme plánovat dále… Chtěl bych dojet děsnýma prdelema alespoň do Trenta… tak uvidíme…

Celkem km: 380 km

Čas jízdy: 7:30

Průměrná rychlost: 48,80 km/h

Nejvyšší bod: 2126 m.n.m.

 

25.6.2019 Úterý

Ráno jdeme na snídani na 8:00 a po ne moc dobře prospané noci jsem dost unavený :-( . Snídaně byla dost špatný podstandard, takže si dám jen misku ovoce a Juice… a v devět vyrážíme objet Sellu, kterou jsme díky zpoždění nestihli projet včera… Dnešní provoz byl šílený… bambilion cyklistů, hafo motorkářů, hodně aut… takže z plánovaného času asi hodinu to byl skoro dvojnásobek - 2hodiny… V Arabbě jdeme na kafe a komplet přeplánovat trasu … Vyrážíme směr Marmolada, Canazei, Mezzano, Passo Preluigio, Maughen Pass, Trento, Monte Bontone a nocleh v Dro…

Celou cestu vedro jako prase, ale i tak jsme si užívali… následně po Sella Ronda dost malý provoz, takže dobrý… udělali jsme nějaké odbočky proti plánované trase a vyplatilo se to.

Cestou mně zase napadla další prasárna - přece nepojedeme klasickou cestou, když s malou zajížďkou si můžeme dát zase 2 zapadlé sedla a s minimálním provozem…. Takže v Moena uhýbám na San Pelegrino a pak na Passo Role, Passo Brocon, a Passo Manghen.

Před Tretem zastavujeme začínáme hledat ubytko… Obecně ne drahé a docela slušně vypadající je hotel Eden v DRO..

Z Trenta nejedeme hlavní cestou na Dro, ale serpentýnami na Norge, Monte Bondone.. Cesty takhle v podvečer jsou prázdné, takže to pěkně kulíme a užíváme si to.. Kdybych to nejel a pak na to přišel, že tam je taková cesta, byl bych děsně nasratý… Ještě že jsem nepodlehl hodinkám a nevybral nejrychlejší trasu…

Trochu kufrujeme, protože mezi vinicema se nám moc jet nechce a hotel je zašitý někde uprostřed ničeho… Ale daří se, na recepci se domlouváme s Polkou, čekáme, až nám uklidí pokoj a pak následně výýýborná večeře… Slušné vínko, plánování dalšího postupu

Celkem km: 386 km

Čas jízdy: 7:30

Průměrná rychlost: 49,22 km/h

Nejvyšší bod: 2236 m.n.m.

 

26.6.2019 Středa

Nocleh v divného hotelu v DRO byl děsný… Vedro jako prase.. Teplota venku nespadla pod 26 stupňů a vyhřátý pokoj se prostě neochladil ani o kousek…

Po úžasné včerejší večeři se těšíme na snídani… nebyla nic moc.. Takže vajíčko a sýr… Dobalíme a chceme před devátou vyjet … Jenže Judas nemůže najít peněženku… vybaluje komplet celou motorku, já jdu zpátky na pokoj.. Peněženka nalezena pod ručníkem na stole… takže můžeme vyrazit… První rozumné místo by měla být Madonna Di Campilio - jenže cesta tam byl hrozný VOPRUZ v děsném vedru… Až stoupání na Madonu a pak sjezd na Lago di Garda byl záživnější… ale docela provoz a pořádně vedro… Cesta kolem Laga byla stejně příšerná, jak si ji pamatuju…. Míjíme odbočku na Tignale, kde jsme spali s Luckou a pak už míříme do kopečků… Cesta parádní… Hlavně kolem Lago Di Valvestino… Hodně úzká, ale bez provozu a samá zatáčka… Pak sjíždíme k Lago di Igor . Horko nepolevuje… Stupňuje… Ale stoupání do 1700 na Giogo del Mariva, kde si dáváme něco k pití, je naprosto parádní a pokračujeme dále na Paso Desdana - a tam Zákaz vjezdu… riskneme to a pokračujeme… najednou najíždíme na šotolinu po které pokračujeme - asi 15 km… Následně odbočujeme směr Breno…. A další zákaz vjezdu - tentokrát dost urputný… se zátarasem…. Ptáme se tam jednoho mladíka a ten říká, že bychom to měli projet… Tak tak na těsno míjíme zátaras a pokračujeme… Pak stromy přes cestu s velmi úzkým průjezdem, pak silniční dělníci, domíchávače, všichni na nás koukají jak na zjevení… Ale daří se nám to a z Brena už míříme do Bormia, kde chceme přespat... Ale ne nějakou nudnou cestou… Paso Gavia a Santa Caterina je dobrá volba…  V ponte Di Legno další zákaz vjezdu s milionem dodatkových A4 papírů ve slídách - v Italštině… Takže to zase riskneme a jedeme… Cesta na Passo Gavia je super... Uzoučká, bambilion zatáček, minimální provoz, nádherné výhledy… Vidíme nějaké kamzíky nebo co to je, vystoupáme až na vrchol, kde je ještě sníh, konečně se ochladilo….Fotíme a sjíždíme do Santa Cateriny, odkud už je to pohodová cesta do Bormia asi na 25 km… jenže… další zákaz vjezdu a tentokrát i s policií…. Dozvídáme se, že to je naprosto neprůjezdné a že musíme zpátky přes Paso Gavia a pak na okolo… zajížďka navíc asi 120 km… večerní plánovaný příjezd po sedmé hodině se tak protáhl na půl desátou… Přemýšlíme nad variantami - hledáme ubytování v Santa Caterině… za 82 se snídaní v docela luxus hotelu… neváháme… máme toho po 426 km v samých zatáčkách a v tom vedru docela dost... A i s vědomím, že nám ten čas zase pochybí jdeme bydlet… V hotelové restauraci a Pizzerii je personálu fakt hodně.. Asi 8 obsluhujících lidí… asi 5 hostů… Ale Pizza slušná, vínko taky… Plánujeme trasu s ohledem na danou objížďku, ale nakonec se plánu docela držíme - jen to celé zkrátíme a některé místa prostě neprojedeme… Ale zase na druhou stranu se vrátíme i na místa, které jsme si dali vloni :-)

Je skoro půlnoc - jde se spát…

Celkem km: 425 km

Čas jízdy: 8:00

Průměrná rychlost: 51,37 km/h

Nejvyšší bod: 2482 m.n.m.

 

27.6. čtvrtek

Dnešní noc se zdála asi nejlepší… Pohodlná postel a následně docela slušná snídaně… Naložit motorky a hurá hned z rána zase na Gavia pass… pak už zkratkou přes Passo Mortiloro, a směr Bormio… v tunelech se trochu ochladíme a šup na Stelvio…

https://2019.fotostelvio.com/find-your-foto/stelvio-june-2019/stelvio-27-june-2019-0/stelvio-27-june-2019-3/27-june-1130-1200-3/?nggpage=9

https://kanyarfoto.com/en/photos?location=6&from=2019-06-27+00%3A00&to=2019-06-27+23%3A59&page=62

 

Na Stelviu je motorek, cyklistů, aut a lidí nějak strašně moc… takže po otravné cestě nahoru a povinné fotky mizíme co nejrychleji pryč - směr Švýcarsko a Tunelem do Livigna - 12 EUR motorka… a pak zase do Švýcarska a přes Campocologno zase do Itálie… Vedro k padnutí a provoz šílený… V Tiranu vymýšlím další prasárnu a hurá na Trivigno - Paso del Mortirolo a pak už nezáživnou cestou s obrovským provozem a v děsném vedru do Chiaveny… Tady hledáme ubytování směrem na Spluga pas… povedlo se… Ale pak zjistíme, že pass je zavřený… Musíme hledat náhradní řešení - a ne úplně levné… Ale daří se… pokoj nic moc, vedro jako prase, ale snad to přežijeme… Náahradní trasa je snad vymyšlená, takže se jde chrnět

Celkem km: 397 km

Čas jízdy: 8:00

Průměrná rychlost: 48 km/h

Nejvyšší bod: 2758 m.n.m.

 

28.6.2019 Pátek

Po docela dost příšerné noci na neskutečně vrzající posteli, která svým zvukem reagovala snad i na dýchání, se probouzím docela dost propocený díky cca 30 stupňům… Doufám, že snídaně to celé zlepší… Ale bohužel ani ne… Takže k snídani si dám 2 plátky sýra a skleničku juice - chemického juice… Ale nebudu přece hodnotit celý den hned po snídani 

 . Po namazání řetězu hurá směr St. Moritz, ale plán vede před vlastním Moritzem na Súr a Davos (přece nepojedeme rovnou) a díky tomu si užíváme volnější cesty a super zatáčky… Pak už na Fluella pass, který je úžasný svými rychlými zatáčkami a máme štěstí - malý provoz… Takže adrenalin zase stříká z uší… SUPER… Dále na Suchs a pak údolím Engadin - zase obrovské štěstí - minimální provoz.. Takže zážitek je téměř dokonalý…. Na hranicích uhýbáme z hlavní trasy a šup směr Itálie - Reschen pass - krásný výjezd, bez zdržování, pak pohodový sjezd dolů, pohled na Stelvio a odbočku na něj a je jasné, že teď už se budeme vzdalovat od toho všeho velkého a úžasného… Je třeba přežít cestu do MERANA a pak zase zpestření na Timmelsjoch - pas na Solden... Překvapení - platí se průjezd... A mimo jiné - od 20:00 do 7:00 je to zavřené… - tzn neprůjezdné… V Solden docela šok - tolik vody ?? Nechybí moc a voda je venku z koryta…

Kvůli nedostatku času je třeba zvolit rychlejší variantu - tzn dálnice. A čím dál dojedeme, tím lépe… Díky pozdní hodině jsou cesty prázdné a je radost jezdit… Hledáme ubytování cestou za Insbruckem kdekoli mimo dálnice, ale moc se nedaří… Nakonec v nějakém prdeli něco je, tak jupí… Ale barák je zavřený… tedy spíše prázdný… Jde se hledat dál… nakonec první Gasthouse - sice ne levno, ale za to LUXUS… vypadá to, že se za týden konečně normálně a slušně vyspím…. Dobrá večeře a vínko mně v tom utvrzuje…

Po odečtu km z tachometru jsem překvapen - 610 km - a dost intenzivních… za mně super…

Celkem km: 610 km

Čas jízdy: 9:14

Průměrná rychlost: 64,14 km/h

Nejvyšší bod: 2392 m.n.m.

 

29.6. sobota

Ráno, ačkoli jsme si chtěli přispat - se stejně budím po sedmé hodině.. Spát jsem šel asi ve tři… Ale i tak to byla nejpohodlnější noc ze všech… Apartmán pro minimálně 6 lidí, máme pro sebe 2 velké ložnice, kuchyň, obývák… pohodlná matrace, každá ložnice svou velkou sprchu i záchod… Prostě paráda…

Ranní snídaně byla taky nejlepší ze všech…  není šance to sníst.. A žaludek hlásí, že má dost… Servírka pak ještě přijde, jestli třeba nechceme vajíčka… To už prostě vážně nejde… Dobalit, namazat řetěz a vnitrozemím pomalu domů… Bischofshofen, Dachstein, Liezen, Palfou a pak dálnicí domů…

Celkem km: 672 km

Čas jízdy: 7:20

Průměrná rychlost: 89,85 km/h

Nejvyšší bod: 758 m.n.m.

 

Musím říct, že to bylo dost intenzivní..

3700 km od neděle do soboty

58 hodin čisté jízdy

průměrná rychlost 62 km/h

Maximální rychlost 151,4

Množství zatáček - nedá se to spočítat - ale to by mně fakt zajímalo - ruce mám zamotané jak vánočku

Max výška 2758 m.n.m (výše už je jen Col de l'Iseran 2770m.n.m., kde jsme byli 2018 a 2017)

Palivo - za celou cestu jsem spotřeboval 124,35 litrů benzínu (celkem cca za 5000,- Kč), což je průměrná cena cca 40,20 Kč/litr angrycrying

Průměrná spotřeba tak je 3,36 l/100 km (ty dálnice jsou fakt žrout)

Teplota - +9 st (v tunelu) až 40 st - nejčastěji nad 32 st

 

A zde je rozpis, kolik jsme toho kdy ujeli i s malým nástinem průjezdních bodů...

Podrobnější rozpis na vyžádání klidně dodám  - klidně včetně výškových a rychlostních profilů 

 

Datum

kolik času

Km celkem

23.06.2019

14:15

828

Kopr - Viden- Klagenfurt - Bohinj - Bovec - Tarvisio

 

 

 

 

Datum

kolik času

Km celkem

24.06.2019

10:00

380

Tarvisio - Nassfeld - Monte Zoncolan - Cortina - Arabba

 

 

 

 

Datum

kolik času

Km celkem

25.06.2019

11:20

386

Arabba - Sella Ronda - Marmolada - Passo Role - Passo Manghen - Trento - Dro

 

 

 

 

 

Datum

kolik času

Km celkem

26.06.2018

9:45

425

Dro - Malé - Madona di Campilio - Lago i Garda- Idro - Monte Maniva -  Paso Gasdanino - Monte Rondenino - Paso Gavia- Santa Caterina 

 

 

 

 

Datum

kolik času

Km celkem

27.06.2019

10:50

397

Santa Caterina - Paso Gavia - Bormio - Stelvio - Livigno - Tirano - Trivigno - Paso del Mortirolo - Sondrio - Chiavena 

 

 

 

 

 

Datum

kolik času

Km celkem

28.06.2019

11:15

610

Chiavena - Bivio - Davos. - Fluela pass - Reschen Pass. - Merano - Timmelsjoch. - Solden - Zell am See - Saaffelden am Steinernen Meer

 

 

 

 

Datum

kolik času

Km celkem

29.06.2019

8:45

672

Saaffelden am Steinernen Meer - Schladming - Palfau - Břeclav - Kopřivnice

 

 

 

Z <https://bopa.estranky.cz/admin.php?a=a&a2=da&aid=16&sid=-1&returnto=ao,0>

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář